קרית טבעון מתרחבת

קריית טבעון, אחד מהיישובים הירוקים בישראל עומדת לפני מיני מהפך. המהפך שאנו מדברים עליו כולל את אישורה של תוכנית התרחבות שאמורה לקרב את היישוב למעמד על עיר בישראל. תוכנית זו […]

קריית טבעון, אחד מהיישובים הירוקים בישראל עומדת לפני מיני מהפך. המהפך שאנו מדברים עליו כולל את אישורה של תוכנית התרחבות שאמורה לקרב את היישוב למעמד על עיר בישראל. תוכנית זו אמורה להביא לראשונה מזה זמן רב לבניית יחידות דיור חדשות באזור cialisfromuk.com. בהקשר זה, ראוי להתייחס לדעתם של התושבים בנדון וכן לסוגיית התושבים הנקלטים החדשים.

איכות חיים, בלי תעשיה

קריית טבעון החלה את דרכה עוד לפני קום המדינה. באותם הימים הגיעו לאזור עולים ומתיישבים ובמהלך השנים התרחשו באזור כמה תנופות של התרחבות, הרבה לפני ההתרחבות הממשמשת ובאה. קריית טבעון של היום מורכבת למעשה מכמה ישובים קטנים שהפכו מאוחר יותר לשכונות שמהוות יחדיו את המועצה האזורית. המועצה, שמונה כיום קרוב ל-17000 איש, מקפידה לאורך שנים על איכות החיים של תושבי המקום. איכות החיים הזו באה לידי ביטוי בבניה נמוכה, בשטחים ירוקים, באיסור על פיתוח תעשיה מזהמת, בהשקעה בתרבות ובחינוך ועוד.

התוצאה של ההשקעה בתושבים הביאה עם השנים להתיישבות של אוכלוסייה איכותית ומשובחת, שרבים מהם אם לא כולם שואפים להמשיך ולשמר את האופי הייחודי של סביבת מגוריהם. אותו אופי ייחודי הוא שהביא את התושבים לגילויי מעורבות יוצאים מגדר הרגיל בנעשה בקריה, לפיתוח הספורט והתרבות המקומיים, ולשביעות רצון מרשימה של התושבים מהמגורים במקום. על רקע דברים אלה, מעניין לבחון את תוכנית ההרחבה החדשה שאושרה ממש בעת האחרונה.

שומרים על הנשמה

ההרחבה הממשמשת ובאה צפויה לקרב את האוכלוסייה של היישוב לרף ה-20,000 תושבים. הבניה החדשה, שצפויה לכלול בניה צמודת קרקע כמו גם בניינים נמוכים של לא יותר מ-3 קומות, צפויה לאפשר את הפיכת היישוב ממועצה לעיר. תושבים מקומיים שהגישו את הסתייגויותיהם כמו גם מעקב צמוד שמנהלת המועצה המקומית הביאו לכך שתוכניות הפיתוח יבוצעו תוך הקפדה על שמירת האופי המיוחד של קריית טבעון. החשש שהיישוב המתחדש יהפוך לבעל אופי עירוני וצפוף יתר על המידה הוביל להבטחה שבשכונה המתחדשת מתוכננות ריאות ירוקות רבות, שטחים ציבוריים והשקעה נוספות במוסדות ציבור וחינוך.

הבנייה החדשה צפויה להוות המשך ישיר של שכונת אלרואי, שכונה שמהווה את מרבית עתודות הקרקע של היישוב. בין הסיבות להרחבה ניתן למצוא את הביקוש הרב לרכישת דיור בר השגה בכלל ובפרט באזור חיפה ופרבריה. לפי המסתמן צפויה התוכנית למלא את הציפיות של המועצה המקומית ושל התושבים הוותיקים ובכך יתאפשר ליישוב הוותיק לצעוד עם רוח הזמן בלי לוותר על האופי המיוחד של המקום.

מקורות המעורים בפרטי התוכנית מוסרים שחלק נכבד מיחידות הדיור שעומדות לקום צפוי לכלול דיור מוזל, בר השגה. מכל האמור לעיל ניתן לראות שהאוכלוסייה החדשה שצפויה להיקלט ביישוב, אוכלוסייה צעירה ואיכותית בעיקרה, לא אמורה להשפיע על הצביון ועל האופי של היישוב, לפחות לא בשנים הקרובות.

תגובות למאמר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.